Skocz do zawartości

Pierwsze Malawi - 200l


Rosalka

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli chodzi o JBL1501 to mam ten filt od roku i złego słowa nie powiem, jest praktycznie nie słyszalny i ładnie pracuje. Chińczyki typu HW 302 też mam i są praktycznie nie słyszalne. Od czasu do czasu muszę sprawdzać po przez dotyk czy pracuje HW302. Zużycie prądu chińczyków w rzeczywistości jest mniejsze niżeli deklaruje producent i było to już kilku krotnie sprawdzane na tym forum.

Prefiltr narurowy , żeby dobrze spełniał swoje zadanie musi mieć minimum kubeł o przepływie 1500l/h inaczej jego wydajność będzie zbyt mała żeby ogarnąć odpowiednie czyszczenie akwarium 200l. Chociaż sam idea prefiltra narurowaego jest bardzo dobra ponieważ do kubełka będziesz musiała zaglądać raz na rok i tylko po to żeby przesmarować uszczelkę pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu Waszych postów, skłaniam się najbardziej do rozwiązania z narurowcem, ale zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - czy przy czyszczeniu narurowca kubełek nie będzie się zapowietrzał? Stan76, z tego co piszesz, wynika, że JBL e1501 i HW-303a mogą nie pociągnąć prefiltra (oba mają przepływ 1400l/h). Czy mógłbyś polecić mi jakiś konkretny kubełek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam ( chyba że mnie pamięć zawodzi) to JBl1501 ma przepływ 1500l/h , ale tak czy siak to ja mam właśnie korpus narurowy podpięty do JBL1501. Ja dla lepszego przepływu wypełniłem tylko trzy kosze w tym jeden matrixem Seachemu ( w zupełności to wystarczy na 200l) i wkład sznurkowy 100mikronów odwijam z 1/3 objętości(polepsza to przepływ i nie wpływa na jakość wody w akwarium). Oczywiście jeżeli chcesz dać kubeł z większym przepływem to w niczym to nie przeszkadza , wręcz o wiele wydajniej będzie filtrował taki kubeł wodę. No i oczywiście potrzebny będzie ci cyrkulator np. JVP101 3000l/h. Dla lepszej cyrkulacji w akwarium.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan76, dzięki. Na moje oko wynika z nazwy tego JBL-a, że ma on przepływ taki jak piszesz, ale w opisach na stronach produktu jest podane 1400l/h. Nie wnikam, bo się na tym (jeszcze) nie znam i nawet nie wiem, jaką różnicę robi w praktyce 1000l/h. Za to bardzo mi pomogło to, że napisaliście mi (Ty i koledzy przed Tobą), co się u Was sprawdziło i co ma szansę się sprawdzić u mnie. Dziękuję, Panowie! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaką różnicę robi w praktyce 1000l/h

ogromną.


Jeśli jednak miałaś na myśli 100 to żadną. Poza najmocniejszym HW ciężko będzie znaleźć Ci kubeł o większym przepływie w rozsądnej kasie. e1501 to najmocniejszy model JBL. HW-304 ma przepływ 2000, ale pożera dość sporo prądu.


Moim zdaniem, jeśli chcesz pakiet niskobudżetowy to HW-303, jeśli wydanie na kubeł 200zł więcej to nie kłopot kupuj JBL. Tylko jak wspomniałem wcześniej warto poszukać wersji wyposażonej we wkłady Ceramiczne. Chyba, że i tak kupisz Matrix (robiąc tak jak Stan), to bierz najtańszy dostępny z gąbkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1500 bo jest ciut mocniejszy.


ale i o wiele bardziej prądożerny i to sporo, a dokładnie;

- jbl 1501= 20W

- jbl 1500= 35W

Taką różnice trzeba brać już pod uwagę. Za te dodatkowe 15W można podłączyć NP. dwa falOwniki jvp101(dwa ciągną 12W). Jak dla mnie odpada jbl1500 między innymi z tego powodu jak i tego że nie ma w nim uszczelki wraz z przykrywką na ostatnim koszu (uszczelnia wkład filtracyjny dociskając uszczelkę do kosza) ma to duże znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja kleiłem PVC do szyby na tył i dno  Soudal Silirub Cleanroom Trzymało bez problemów. Ma konsystencję bardziej kleistą niż silikon. Niestety długo schnie i jest tylko biały kolor Jak teraz odrywałem tło to trzymało całkiem nieźle po 5 latach. Wg producenta Trwale elastyczny uszczelniacz na bazie silikonu o utwardzeniu neutralnym (alkoxy) o długim czasie naskórkowania. Klasyfiko-wany jako materiał budowlany o minimalnej emisji substancji lot-nych - EC1 Plus R. Niewrażliwy na grzyby i bakterie - zawiera nowoczesny środek konserwują-cy pirytionian cynku ZnP. Spełnia wymagania FDA (code 21 §177.2600), posiada certyfikat IANESCO (bezpośredni kontakt z żywnością) oraz aprobatę I.K.I. (fizyczna bariera przeciwko mikroorganizmom). Do-skonała przyczepność do podłoży po-rowatych i nieporowatych m.in. do muru, cegły, betonu, drewna, aluminium, w tym również pokrytego malarskimi powłokami proszkowymi, szkła i powierzchni szkliwio-nych, PCV i akrylu. Nie stosować na PE, PP, teflonie, bitumach i innych podłożach antyadhezyjnych. Odporny na działanie warunków atmosferycznych i promienie UV. Zastosowanie: - wszelkie uszczelnienia i fugi elastyczne w pomieszczeniach czystych i steryl-nych typu "cleanroom": salach zabiego-wych, laboratoriach, kuchniach i jadal-niach w szpitalach i przemyśle farma-ceutycznym, - uszczelnienia w pomieszczeniach pro-dukcyjnych i magazynowych, chłodniach i mroźniach w przemyśle gastronomicz-nym i spożywczym, - elastyczne uszczelnienia odporne na działanie czynników atmosferycznych (deszcz, mróz, promieniowanie UV), np. fugi w fasadach budynków z prefabryka-tów betonowych, paneli HPL itp. - fugi ościeżnic drzwiowych i okiennych w pomieszczeniach sanitarnych, spoino-wanie płyt, paneli i urządzeń poliwęgla-nowych i poliakrylatowych itp.
    • Jest też Soudal Silirub 2, o którym w specyfikacji pisze, że zarówno do porowatych i nieporowatych. Nie stosowałem, piszą, że to uszczelniacz, a nie klej-uszczelniacz. Choć w karcie, na końcu piszą również coś takiego ... Nie stosować w miejscach narażonych na stały kontakt z wodą. I bądź tu mądry. 🤔 Albo zrobić coś takiego: kleksy z Silirub 2, a dookoła "aureolki" z Silirub AQ. 😆 Może to jest wyjście. F0035345_0001.pdf
    • @TomekT chyba jednak nie taka padaka. Właśnie przed chwilą był u mnie szklarz w związku z tym moim baniakiem. Pytałem przy okazji o ten moduł. Stwierdził, że klejenie czegoś takiego tylko i wyłącznie silikonem akwarystycznym bo inne kleje przy stałym kontakcie z wodą się nie sprawdzą. Soudal Silirub Aq to wg producenta właśnie silikon do konstrukcji szklanych więc myślę, że jest szansa na realizację jednak wklejania tego tła.  Z drugiej strony właśnie doczytałem również na stronie Soudal "[...] Doskonała przyczepność do szkła i innych powierzchni nieporowatych. [...]" 😕
    • No właśnie się zastanawiam, czy padaka bezapelacyjnie. U Jarka był niewłaściwy klej, za długi czas między nałożeniem kleju/dociśnięciem i za gruba spoina - pamiętam, że to opisywał. Marcin z kolei pisał, że spoina była możliwie cienka, no ale widać klej felerny.
    • Silirub aq firmy soudal.  Tło jest podzielone na 6 puzzli - akwarium 230x65 grubość tła w najgrubszym miejscu 20cm
    • Czyli po prostu padaka... @jaras a czym kleiłeś obecne tło i jaki jest mniej więcej jego największy element?
    • U mnie też moduł był dodatkowo wklejony pod wzmocnienie wzdłużne. Pomogło to tylko tyle, że odklejając się i unosząc do góry, moduł obrócił się jakby wokół górnej krawędzi, przez co być może siła z jaką wyskoczył była nieco zmniejszona.  
    • Jasne, chodziło mi o dodatkowe zabezpieczenie, nie zamiast wklejenia oczywiście. Pewnie, magnes musiałby być zatopiony na "zero" z klejonym do szyby tyłem modułu.
    • Bardzo dobry pomysł. Całość można też obudować styropianem lub użyć gotowej sztucznej skały. Jeżeli komuś przeszkadza wygląd "budki lęgowej"
    • @TomekT Żadne magnesy nie dadzą w tym przypadku rady. Moduły ze styropianu powinny być przymocowane całą powierzchnią, właśnie przez wklejenie. Jeżeli zaczniesz kombinować z magnesami, to je i tak trzeba jakoś przykleić do styropianu.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.