Jump to content

Saulosi


demono1
 Share

Recommended Posts

Witam juz duzo mi pomogliscie ale zaopserwowalem u samicy dziwne zachowanie samiec do groty wabi tancem samice ona wplywa tam poczym on sie na trzepie tanczy i gucio to wiem ze pisaliscie ze czasu potrzeba ale samica dostaje ciennych pasow grzbietowa pletwa czarna podluzne i te pod brzuchem tez czarne i wypkywa moze to byc samiec "rybka dorosla licze ze ponad rok ma bo dokupilem dorosle osobniki ? czy to normalne zjawisko ze lapie kolory ?

Link to comment
Share on other sites

Kiedy się zestresuje to czasem tak ma. Ale nie widziałem takich efektów w czasie tarła. Ma atrapy jajowe, może pokładełko? Obserwuj inne cechy płciowe. Najpewniejszą przesłanką jest udane tarło zakończone inkubacją :)

Link to comment
Share on other sites

To jest tak ze znowu mam pyszczaki zalozylem zbiornik 240 l i kiedyx mialem same pyszczaki saulosi kilka samic i jednego samca i wszystkie inkubowaly teraz gdy zakladalem zbiornik dostalem 3 dorosle samce z czego jeden z nich pieknie wybarwiony samiec alfa i 2 samiczki ktore jak przywiozlem to na drugi dzien inkubacja teraz sa w odzielnym akwa i lada dzien wypuszcza mlode .. i wtedy dokupilem kilka samic doroslych i one w nowym otoczeniu to miedzy soba tak wlaxnie sie zachowuja czyli kolorow dostaja pusza sie ale zadna z nich.nie ma atrap.jajowych a nawet ta co samiec tanczy przy niej w grocie i gucio nic nawet nie drgnie tylko kolorow dostaje te pokladeljo to.co to.doklanie ? jak to wyglada ? wkurzam sie bo juz dlugo trfa piwinny inkubowac moze samce zmienic sa 3 albo wyjac jednego niech inny bedzie dominowac

Link to comment
Share on other sites

marek_z_81
zadna z nich.nie ma atrap.jajowych

Roczny samiec już na pewno miałby atrapę i pewnie już by był wybarwiony. Nawet jakby był mocno zdominowany to byłby bury albo lekko niebieski, ale nie żółty.

te pokladeljo to.co to.doklanie ? jak to wyglada ?

Pokładełko wysuwa się na kilka dni przed tarłem, wtedy samica jest gotowa do tarła. Wygląda jak "wrzód na d.pie";)

wkurzam sie bo juz dlugo trfa piwinny inkubowac

Coś Ty taki niecierpliwy. Tak bardzo potrzebujesz tych młodych? Na wszystko przyjdzie pora.

moze samce zmienic sa 3 albo wyjac jednego niech inny bedzie dominowac

Samiec nic tu nie jest winien, przecież zapylił poprzednie samice. Jak nie jesteś pewien samicy to ją wymień.


P.S Nie śpiesz się przy pisaniu postów, albo sprawdzaj co napisałeś bo nie da się czytać;)

  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

Ok rozumiem dzieki a pokladelko musze zaobserwowac bo nigdy nie patrzylem na to i nawet nie wiem po tym jak to dokladnie wyglada moze zdola ci sie linka pokazac ze zdieciem :-)


Upraszam o używanie interpunkcji i polskich znaków, ciężko się to czyta ;)

Link to comment
Share on other sites

P.S Nie śpiesz się przy pisaniu postów, albo sprawdzaj co napisałeś bo nie da się czytać


Gorąco przyłączam się do prośby. Już pal licho z tymi polskimi znakami... Przeczytaj to co napisałeś, zastanów się jak to brzmi i napisz to jeszcze raz :)


Ok rozumiem dzieki a pokladelko musze zaobserwowac bo nigdy nie patrzylem na to i nawet nie wiem po tym jak to dokladnie wyglada moze zdola ci sie linka pokazac ze zdieciem
Link to comment
Share on other sites

Pisze z tel . Chodziło mi o to ze nie widze u samic saulosi tego pokładelka

i prosiłem zeby ktos mi pokazal na zdięciu jak to powinno wyglądać ale juz wiem :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Bezprym
      A reszta parametrów? 
    • przemo95
      Witam. Akwarium zalałem 4 maja za pomocą ustrojstwa. Od tygodnia podaje bakterie seachem stability, sypalem też 2 razy pokarm, a NH4 cały czas stoi w miejscu (<0,05) , mierzyłem już 3 razy co kilka dni, ostatni raz przed chwilą.. Coś robię nie tak czy potrzeba więcej czasu?    PS. Testy kropelkowe JBL.
    • Witek
      Kolejny raz dzięki za pomoc 👍
    • aro600
      Moim zdaniem bardziej podkręca glony światło słoneczne, ale dzięki temu jest zielono, martwi mnie to, że już 2 dzień korpusy z żywicą są zakręcone, a woda dziś rano dalej była mętna bez większych zmian, zobacze jak wrócę do domu ,ale jeśli przyczyna była mechaniczna wywołana purolite to po tym czasie powinna już zostać przefiltrowana. Inna obserwacja to wydaje mi się, ale to subiektywna opinia, że woda rano jest bardziej mętna.. może ryby robią w nocy jakąś rewolucję z podłożem i to piach, ale przez ponad półtora roku nigdy nie miałem takiej sytuacji, a dno tez nie wygląda na jakoś specjalnie przekopane - bardziej niż normalnie.
    • triamond
      @aro600 Może zrób test NO3 na wylocie z żywicy ? Będzie wiadomo, czy nie pomylona żywica. Purolite a520e też usuwa fosforany (ok. 20% PO4, 80% NO3; ale zależy od stężeń). Jeśli problemem szyby... to może skupić oświetlenie tak, żeby nie oświetlać szyb ? Odbłyśniki ? Kolimatory ? Ja mam korytko kablowe 3x3cm pomalowane na czarno od środka i moduły.
    • Waclaw
      Mimo dodatkowych uciążliwości w postaci czyszczenia szkła, glon prezentuje się rewelacyjnie. U mnie od roku królują okrzemki ☹️ i nic nie wskazuje na to, żeby coś miało się zmienić w temacie 😞
    • aro600
      Właśnie na kamieniach mi glony pasują wkurza tylko szyba dodatkowo jeszcze w moim akwarium nie mam tła więc trzeba czyścić 4 szyby co przy wymiarach akwarium 240x60x70h nie należy do przyjemności jasne raz lub 2 na miesiąc to nawet z nudów ale 2 x na tydzień, a minimum raz to już przesada. W zimie to mi nie przeszkadza bo czasu ciut więcej, ale teraz...
    • Pikczer
      Glony masz piękne, ja się głowie jak takie uzyskać. Ślimaki Military Helmet? Z 20 sztuk i będą szczęśliwe. A Ty będziesz mieć znacznie mniej pracy i będzie mniej glonów. Ja czyszczę szybę raz na miesiąc bo częściej nie ma nawet potrzeby. Ja zbijałem NO3 za pomocą JBL nitratex i działało.  Może po prostu pech, albo zbieg okoliczności. Może w związku z wiosną coś się obudziło w akwarium. Ja niedawno też mailem mętną wodę nie robiąc nic. Po prostu nagle pewnego dnia. Może  Twój purolite wcale nie jest wadliwy. 
    • ziemniak
      To jest ciężkie pytanie, bo raz, że zależy co masz, kto robi i na co się decydujesz. Dodatkowo wirujące ceny, niestety zazwyczaj w górę. Widełki podaje jakie miałem oferty: Akwarium: 2500 - 3500 zł (szkło 12 mm bez OW) Stelaż: 1600 - 2400 zł Obudowa stelaża: 200 - 300 zł (zrób to sam) Moduły i kamienie: 700 zł Oświetlenie: 400 zł (zrób to sam) Pokrywa: 1300 - 1500 zł (wycena, ja mam zrobioną póki co zrób to sam) Do tego sterownik, filtry, falowniki, ryby.
    • pkiinbanww
      Na jaki wydatek się przygotować planując takiej wielkości baniak?
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.