Jump to content

Porada

piter84
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Dwa tygodnie temu wystartowałem z akwa ,a że jestem nowicjuszem to prosiłbym o jakieś porady. Parametry wody w trzecim dniu i po prawie tygodniu : dzień trzeci

ph 7.5-8

NH3 1,0

NO2 0,05

NO3 20

PO4 0,50

Fe 0

Tydzień po :

N02 0.2

NO3 50

NH3 0

Chciałbym dołączyć kilka fotek ale nie wiem jak i gdzie . Pozdrawiam

6. Należy precyzyjnie formułować tematy, określając problem. Tematy "pomocy", "co robić? " itp. będą usuwane bez kontaktu z autorem.

post-13294-14695713913301_thumb.jpg

post-13294-1469571391368_thumb.jpg

post-13294-14695713914009_thumb.jpg

Post_Mortem

Z przedstawionych parametrów wynika, że cykl azotowy wystartował i wszystko zmierza w dobrym kierunku.

Napisz coś więcej na temat startu "zbiornika" - czym wspomagałeś rozwój bakterii itp.

Wspomoglem biostartem SERA i trochę jedzenia dodalem po dwóch dniach , posiadam filtr karnistrowy w którym mam biobale i ceramikę ,ale zastanawiam sie nad dodaniem siporaxu .

Post_Mortem

Istotne jest aby złoże biologiczne, które masz w kubłe było na tyle efektywne, żeby sprawnie radziło sobie z "przerabianiem" szkodliwych produktów przemiany materii do postaci azotanów. Zrobisz jak uważasz, ale ja na Twoim miejscu na razie bym nie kombinował tzn. poczekał do zamknięcia cyklu azotowego i obserwował jak sobie będzie radziło złoże biologiczne gdy wpuścisz do zbiornika ryby.

Ok . Zrobię testy w niedzielę i podziele sie nowosciami.

Jeszcze mam czyste , ale zaraz dojdą ryby które zrobią robotę.

Nie boisz się, ze ta misterna konstrukcja kamieni runie? Pysie potrafią wykopać kratery na pół powierzchni dna i podkopać każdy kamień . Pozatym, jak trafi Ci się silny terytorialista, zajmie cały ten "blok" a reszta będzie się w kącie chować.

waszek18

Wygląda na to, że cykl zamknięty. Podmiana wody, by zbić No3 do poziomu 10 - 20 i wpuszczaj rybki.

Guban88