Jump to content

cobwe,kawanga,polit razem?


flaczak
 Share

Recommended Posts

Witam czy p.polit,m.zebra gold kawanga i c.afra cobwe może być razem?

Chodzi mi o ty czy istnieje jakieś ryzyko krzyżówki między tymi gatunkami?

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze pytanie nasuwa mi sie takie;Jaki sens trzymac 3 ladne ryby na 9 szarakow?

Pod warunkiem ze kazdy z samcow ogarnie rewir ,poniewaz kazda z tych ryb jest mocno terytorialna tak wiec moze byc 1 wybarwiny samiec 2 okresowo i sledzie.

Drugie pytanie jak zamierzasz pogodzic diete polita z afra bez uszczerbku na zdrowiu?.

Jest jedna odpowiedz co do krzyzowek raczej watpie.

Link to comment
Share on other sites

Po to że podobają mi się te ryby i mogę mieć 3 wybarwione ładnie samce a reszta szare.Nie chodzi tylko o kolor.

Myślę że jeszcze dietę afry i polita da się jakoś pogodzić.

Ewentualnie może być polit f1 + m.msobo lundo ale to już odłów a boje się czy dam radę utrzymać odłów.

Link to comment
Share on other sites

Mi podoba sie 3/4 mbuna.Jezeli nie chodzi Ci o kolor nie lepiej trzymac patriotycznie płoc ?;)

Mozesz lub nie mozesz zależy to od ryb,moim zdaniem szkoda zbiornika na nie pewnie wybarwione 3 samce, ale zrobisz jak chcesz.

Link to comment
Share on other sites

harisimi

Nie łączył bym jednak polita z afrą. Skrajne preferencje żywieniowe nie zazębia tych ryb. Afra w głównej mierze jest planktonożerna i choc nie nalezy trgo rozumiec jak mięsozercy z teamu non-Mbuna to jednak juz istnieje spory problem z ustaleniem diety. Polit jakowyspecjalizowany glonojad ;) na diecie powiedzmy 50 na 50 będzie miał tendencje do otłuszczenia a dodatkowo będzie balansował na granicy ocierania się o bloat. Nie raz te choróbsko nie wykwitnie ale nie raz szczególnie w czasie jakiegoś przesilenia pojawi sie i raz osłabi ryby jeśli zdążymy z leczeniem albo pozbieramy ryby jak nie zdażymy. Takie przesilenia nastepuja np w czasie ostrej rywalizacji samców te bedac zmęczone i w ciagłym napięciu często padają ofiara bloatu. Druga sprawa to temperament ryb. Wszystkie gatunki są terytorialne i to też źródło problemów. Wszystko zalezy oczywiśćie od baniaka jakim dysponujesz. Lepszym rozwiązaniem jest druga opcja. Takze i tam masz terytorialistów ale 2 gatunki a nie trzy. Odłów to zawsze ryzyko jednak dietetycznie o wiele lepiej. Czy czujesz sie na siłach z odłowem musisz przemysleć to sam. Na kilka zabaw z tymi rybami bywało różnie ale nie mam wątpliwosci, że to delikatna materia. Lepiej łączyć juz odłów z odłowem.

Link to comment
Share on other sites

Slawek-meszek
Pierwsze pytanie nasuwa mi sie takie;Jaki sens trzymac 3 ladne ryby na 9 szaraków? Pod warunkiem ze każdy z samców ogarnie rewir ,poniewaz kazda z tych ryb jest mocno terytorialna tak wiec moze byc 1 wybarwiny samiec 2 okresowo i sledzie

To już nie pierwszys raz kolego podkreślasz słowo śledzie i szaraki. Takie ryby się podobają właścicielowi i już. Uważasz że samiczki hongi są śliczna a samiczki ff to cudo kolorystyczne? Proszę nie umoralniaj o diecie bo ff z hongi też ciężko pogodzić a jednak u Ciebie to się da. I jeszcze jedno pytanie czy miałeś kiedyś M gold Kawanga i co wiesz o tej rybie że piszesz o terytorializmie??


Druga opcja poltita z msobo jest jednak lepsza. Wielu z nas posiada wf-ki i pływają i żyją wiec dlaczego nie spróbować.

Link to comment
Share on other sites

marek_z_81

Ja tylko przypomnę, że kolega flaczak poraz kolejny zmienia obsadę w swoim niestety tylko ok. 140l akwarium.

Link to comment
Share on other sites

To już nie pierwszys raz kolego podkreślasz słowo śledzie i szaraki. Takie ryby się podobają właścicielowi i już. Proszę nie umoralniaj o diecie bo ff z hongi też ciężko pogodzić a jednak u Ciebie to się da. I jeszcze jedno pytanie czy miałeś kiedyś M gold Kawanga i co wiesz o tej rybie że piszesz o terytorializmie??


Kolego flaczek druga opcja poltita z msobo jest jednak lepsza. Wielu z nas posiada wf-ki i pływają i żyją wiec dlaczego nie spróbować.



Jestem w stanie nawet zrezygnować z politów,ustabilizować akwa przez jakieś 2 miechy i kupić odłów.Niech sobie pływa ten samiec i 3 samice,ale chociaż mało ryb to chętnie będę obserwować odłów.

Tylko boję się o to czy sobie poradzą.Niby powinny przy dobrych parametrach i same w akwa sobie spokojnie żyć.Przecież w hodowlach też przechodzą kwarantanny na kranowej wodzi i może oni nawet mniej uwagę przykuwają do parametrów niż my bo nie mają 1 akwa tylko kilkadziesiąt lub kilkaset.Więc będę chciał spróbować.:D

Link to comment
Share on other sites

harisimi

Kolega flaczak niech wiec nam uściśli czy to te 140 litrów bo jeśli to nadal ten baniak to pytanie zmieni oblicze.

Link to comment
Share on other sites

Ja tylko przypomnę, że kolega flaczak poraz kolejny zmienia obsadę w swoim niestety tylko ok. 140l akwarium.

Litrów dużo nie ma bo niskie i szerokie też nie jest,ale pow dna ma sporą i jest bardzo funkcjonalne.Specjalnie robiłem takie na zamówienie żeby rybkom się lepiej żyło;)

--

Kolega flaczak niech wiec nam uściśli czy to te 140 litrów bo jeśli to nadal ten baniak to pytanie zmieni oblicze.

Baniak tak 141l.

wym 135x30x35

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Bartek_De
      Trzeba było kupić trzy częściowe. 
    • Andrzej Głuszyca
      Przesmaruj gwint z uszczelką wazeliną techniczną a na pewno poczujesz różnice.
    • Andrzej Głuszyca
      Niestety nie pomogę..od nowości  ( jak w poście nr1) nic złego się nie dzieje. Jak masz nowy to dzwoń do serwisu . Może pomogą i cos wymienia. A jak nie to doradzą.
    • Andrzej Głuszyca
      Panowie..jest już temat odnośnie hodowli Malawi Śląsk. Z jakiegoś też powodu hodowla ta przestała być partnerem KM. Myślę , że kolega bardziej tutaj szuka porady co kupić a nie gdzie chociaż jedno z drugim w jakimś stopniu jest  zbieżne . Pozwoliłem sobie wkleić link do tematu odnośnie ( jeden z wielu) opinii o tej hodowli:  
    • tomekTOja
      Heh, nawet nie wiedziałem! Pomału miną dwa lata od zalania mojego narurowca Tymczasem kolejne czyszczenie gąbki w dwóch korpusach odpowiedzialnych za czyszczenie mechaniczne -czego kompletnie nie lubię. Robię to z musu raz na 3 tygodnie. Dziś chyba ze 4 albo i 5 ich przeleciało. Mam już plan jak sobie ułatwić życie, ale to jak przyjdzie paczka z Chin. Póki co walczymy. Kto wie który już wyczyściłem? (retorycznie pytam)   Po prostu nie lubię siłować się z wkręcaniem tych korpusów
    • wilu25
      Niestety mam podobne doświadczenia z Malawi Śląsk. Część ryb przyjeżdża w dobrej jakości cześć nie. Co do kondycji ryb też bywa różnie, dwa miesiące temu dostałem frejka który już w worku miał nitkowate odchody, nie pobierał pokarmu, po dwóch tygodniach padł, a zamawiałem tylko jednego samca  12 cm. To samo było z Black Orange Dorsal. Ale aulonocary, copadichromisy przyjechały ok. Co do aklimatyzacji: zamawiałem kiedyś Red Capy od niego (też przyszły mniejsze niż w opisie), nie miał ich jeszcze u siebie, na pytanie ile będą się u niego aklimatyzować powiedział że przecież nie płyną z Afryki to wyślę od razu :). Co do Tan Mal też zdarzyło się że jakaś ryba padła po transporcie, ale co do jakość nigdy nie miałem zastrzeżeń.
    • mata888
      Witam! A ja z kolei mam pytanie...ikola zaczęła mi cieknąć. Nie na uszczelce ale na uchwytach głowicy. Powymieniałem uszczelki na zaworach i pompce i nadal cieknie. Jakieś pomysły...miał ktoś podobną sytuację?
    • Bartek_De
      Fryeri nie będzie polował, była kiedyś dyskusja na ten temat. Livingstoni lepiej sobie z tym poradzi. Weź młodego 5-6cm osobnika, jak urosnie to go oddasz i weźmiesz kolejnego młodzika. @Mróz w ten sposób rozwiązał problem z narybkiem u siebie. Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka  
    • did
      Myślałem o młodym, niewielkim osobniku, ale faktycznie freyeri byłby lepszym wyborem, mógłby pomieszkać dłużej 
    • darianus
      Najważniejsze że frejki pobierają pokarm, są pewnie tylko przygłodzone, także nie powinno być problemów. U mnie w każdym bądź razie Malawi Śląsk ma bana, po tym jak nie chciał mi wysłać zdjęć ryb, które chciałem kupić.
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.