Skocz do zawartości

kżyhó

Użytkownik
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Moje akwarium
    W trakcie powstawania. Zbiornik o długości 100-120 cm.

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. kżyhó

    Start 504 l

    Ok, to jeśli są ok to pewnie któreś z nich zamówię,:) Jeszcze jedno pytanko do akwarystów malawi stów - zastanawiam się czy słuszna koncepcja nie jest też zaklejenie tego lewego boku na którym przyklejony jest mniejszy modol BTM. Z jednej strony ograniczy to trochę możliwość obserwacji, a z drugiej może to dać fajny efekt..,
  2. kżyhó

    Start 504 l

    Klejone z wewnętrznym klejem czyli Juwel i Aqua nova m in. Pisałeś dokładnie to co powyżej w innym wątku i Cię zacytowałem - czaje. Natomiast przykładowe dwie folie które za linkowałem w poście wyżej, czyli : Link Link wydają się być właśnie takie jak polecasz " samoprzylepne" (...) " Odklejamy 20-40 cm foli od papieru podkładowego ,ten zwijamy pod spód . Spryskujemy wodą folię ","Okleina ma od spodu ( na papierze ) krótką instrukcję przyklejania oraz linie i podziałkę "
  3. kżyhó

    Start 504 l

    Jestem teraz poza domem i mam trochę krzywe te zdjęcie. @Andrzej Głuszyca - na ten moment zrobiłem wstępny Research na allegro tylko. Jeśli chodzi o folie w dziale akwarystyka, to wymiar 60 cm mają tylko folie od Juwel i Aqua Novy, które odradzacie. Jeśli chodzi o folie do mebli to faktycznie, standardem jest 50 cm, choć już na pierwszej stronie zdążają się też takie o wysokości 100 cm: 1 Czy też 90 cm 2 To chyba będzie łatwiejsze to zastosowania rozwiązanie ( przycięcie na wymiar) niż sklejenie równo z dosztukowywaniem.
  4. kżyhó

    Start 504 l

    Cześć! Od dłuższego czasu zbieram się do powrotu do akwarystyki. Pod koniec stycznia kupiłem zestaw który za chwilę opiszę. Wymagał on pewnych szklarskich poprawek (wklejenie wzmocnienia i zaklejenie otworu na automatyczną podmiankę i - tyle właśnie zajęło mi ściągnięcie szklarza pod Warszawą, no ale po rozmowie z kilkunastoma w końcu się udało! Akwarium o którym mowa to Wymiary [cm] Długość 150 Wysokość 58 Głębokość 58 Objętość [l] 504,6 Belka DIY Moc [W] Suma 108 Białe 6500 K 54 Royal Blue 18 Deep Red 18 Cyjan 18 Belka podłączona do sterownika TC420 Moduły back to nature- H i T kolor granit/gneis wklejone na tylnej i bocznej szybie, a w nich osprzęt i media filtracyjne tj: Osprzęt Popmpa JEBAO DCP-3000 Cyrkulator TUNZE 6045 Grzałka Aquael Platinium 300 W do tego jako media pocięta gąbka filtracyjna oraz w woreczkach matrix i lawa. Jeśli chodzi o niezbędne inwestycje, to będzie tam trzeba najpewniej dorzucić drugą grzałkę. Poprzedni właściciel przykleił na tył błękitne tło. Wydaje mi się że lepiej to się będzie prezentować z czarnym tłem, stąd zacząłem się rozglądać za takowym. Przeczytałem chociażby TEN temat i argumentacja może nawet częściowo do mnie trafia, ale ze względu na zastosowany moduł BTN na tylnej szybie czerń sprawdzi się mimo wszystko chyba lepiej. PYTANIE: Które rozwiązanie jeśli chodzi o konkretny produkt jest Waszym zdaniem najlepsze? Z mojego researchu forum wielu z Was stosujących czarne tło używa do tego spienione pcv wsadzone do akwarium. Z uwagi na moduł BTN nie wchodzi to raczej w grę i wolałbym coś nakleić na tył akwarium. Byłem skłonny wybrać coś TAKIEGO (czarne tło od AQUA NOVA) lub pokrewne, ale dale obczajając forum natrafiłem na WĄTEK w którym @Andrzej Głuszyca o pokrewnym produkcie od JUWEL czyli tle klejonym z użyciem leju napisał Polecane w tamtym wątku tło ma wysokość 50 cm i tamten allegrowicz nie oferuje wyższych. Rozumiem że kluczowy feature foli którego powinienem szukać , to że ma już na sobie posiadać nałożony klej? Polecicie jakiegoś konkretnego sprzedawcę/ producenta na 58-60 cm? Któryś z aqua yutuberów z tanganiką lub malawi i czarnym tłem wspominał chyba że stosował czarną folię do obklejania samochodów (i na filmie przynajmniej b ładnie to się prezentowało).
  5. Zgadzam się. Temat na ile mógł być, a tyle został wyczerpany. W razie dalszych wątpliwości utworzę nowy wątek. Posty od 15 w dół, podchodząc pedantycznie do trzymania się głównego wątku można by wyłączyć (14 dotyczy jeszcze "tego i śmego").
  6. @aro600 DOkłądnie. Myśląd o zbiorniku otwartym stawały mi przed oczyma wszytkie punkty o których pisałeś + konieczność częstego czyszczenia szyb nakrywowych + gdzie ja takie szyby dostanę. Zbiornik o którym mowa miałby 0,72 m^2 powierzchni, więc niby mniej, ale nadal nie jest to mało. I te topnące lodowce przez CO2 od częściej pracującej grzałki + W sumie nigdy nie widziałem w praktyce otwartego zbiornika o powierzchni większej niż 25 l (mówię o domu/ firmie, pomijam zbiorniki w sklepach akwarystycznych z roślinkami), ale z tego co widzę/ czytam w necie to takie rozwiązanie staje się BTW: Ostatnio natrafiłem w necie i przeczytałem wiele artykułów z perioduku " Akwarium" wydawanego w PRLu przez PZA. Czasem bardzo ciekawe z nazwijmy to socjologicznego punktu widzenia, niekiedy ukazujące jakiej zmianie uległo podejście do akwarystyki w czasie, ale czasem też b ciekawe artykuły stricte o florze i faunie które nadal wydają się legitne. Kończąc dygresje- tam też wielokrotnie były opisywane zbiorniki otwarte.
  7. Ok Jak może się domyślasz właśnie z tego co widze z taką intenją ten zbiornik był konstruowany i u obecnego właściciela jest otwarty + hydroponika. O siatce jakiego typu mówisz? Mowa o tylko DIY jakieś czy sa jakieś gotowe rozwiązania? A jako taki miłośnik masz / miałeś taki zbiornik? Całkowicie odkryty odkryty, czy właśnie z jakąś siatką / szybą nakrywową? ( Bo jeśli tak, , to miałbym pytanie jeszcze ) Chociażby my w TYM wątku kilkoro z Was odradzało odkryte malawi bez rzadnego zabezpieczenia. Nie wiem ile w tym jest prawdy w ogólności do ryb wszelakich, a tym bardziej w kontekście pyszczaków, ale widziałem/słyszałem gdzieś tezę, że ryby skaczą od stresu/ hałasu/ ruchu w nocy, gdzie nie są pewne co to było i reagują ucieczką (końcem tamtego wywodu było "dlatego warto stosować delikatne oświetlenie nocne). Z drugiej strony pyszczaki, to ponoć ryby z bardzo mocnym snem...
  8. Dzięki. Też widziałem analogiczną tabelkę (ja konkretnie TĄ) i też byłem nieco zaniepokojony, więc liczyłem na komentarz kogoś z wiedzą fachową. Niby tak wynika z przypisu na załączonym zdjęciu, fakt. Patrząc po aktywności w innych, analogicznych wątkach liczyłem na opinię "miut czy smrut" od któregoś z tych użytkowników: @troad @przemek wieczorek @Falcowski @timi-akwaria.pro Przeglądając kilkanaście tematów z dyskusjami na temat grubości, wzmocnień, naprężeń powyżsi wydają się być ekspertami klubu malawi w zakresie. Jeszcze ze rzuciło mi się w oczy co najmniej dwóch urzytkowników którzy wydawali się znać na rzeczy (przynajmniej potrafili w dyskusjach sprawiac takie wrażenie ) ale nie mogę znaleźć tamtych wątków.
  9. Bardzo dziękuje za podzielenie się Waszymi opiniami. Celna uwaga, zważywszy że bede musiał je przenieść przez wąski punkt 67 cm. Taki zbiornik można obrodzić na bok i wtedy jego wysokość (55) staje się szerokością. Temat ma sprecyzowany tytuł, ale de facto może nosić podtytuł alternowany "pomoc w wyborze używanego zbiornika", więc by nie zakładać nowego tematu pozwolę sobie zapytać tutaj: Zbiornik od eRybka 120 dł, 60 szer, 50 wys, grubość 10 mm mix opti i float BEZ WZMOCNIEŃ, egzemplarz z tego roku. Można brać, czy strach jest uzasadniony? Przeczytałem sporo tematów na forum dotyczących konieczności stosowania wzmocnień i grubości szkła i podsumowując - zdania były podzielone. .
  10. Tia- i o długości 2-3 metry Miałem raczej na myśli zmianę proporcji. Nie odbierz tego że jestem złośliwy czy coś, ale dlatego chciałem to jak to ująłeś "zdoktoryzować" żeby czytelnik zrozumiał o co pytam, a nie "kupuj największy" " (...) Dlatego ważna jest powierzchnia." (...) "o wiele łatwiej zaaranżować dłuższe akwaria żeby je podzielić na kilka,, obszarów,," No właśnie domyślałem się prawdziwości obydwu tych stwierdzeń i mając na uwadze zwłaszcza tą drugą cześć "w dłuższym łatwej ustawić rewiry" rozkminiam: Czy przy akwa 120 cm zwiększanie głębokości zbiornika ze standardowej 40 cm do 50, 60 czy nawet wspomnianych już wcześniej skrajnych 80 cł istotnie poprawi komfort ryb (aka umożliwi objęcie większej liczby rewirów/ wpuszczenie bardziej ruchliwej ryby? Porównując standardowe 150x50 do niestandardowego 120x80. Ten drugi łatwiej ustawić w domu, jest większy jeśli chodzi o powierzchnie dna oraz litraż, ale czy zapewni porównywalny komfort potencjalnym lokatorom co ten pierwszy? W głębszym zbiorniku przekonuje mnie łatwiejsza możliwość ukrycia narożnego HMFa/
  11. Słusznie znaleziony błąd, ale w innym miejscu niż TY wskazałeś. Chodziło mi o standardowe 450 (150x50x60). Tak jak już wspominałem - nevermind, chodziło mi o rzucenie różnych proporcji. 528 też poprawiłem by nie budzić kontrowersji, acz wydaje mi się że to już jest czepialstwo.
  12. Cześć, Od dłuższego czasu przeczytałem się do powrotu do akwarystyki, przeglądam różne źródła wiedzy, w tym pzeczytałem już sporą część treści na tutejszym forum. M. in bardzo zainteresował mnie koncept filtra HMF, ale o to będę chciał zapytać praktyków innym razem. Tym razem sprawa nieco bardziej fundamentalna, czyli wymiary zbiornika. Na początku byłem przekonany na 240-ish litrów. Później - 240-ish i coś mniejszego, zaś teraz, widząc oferowane używki w bardziej niestandardowych rozmiarach stałem się bardziej otwarty na inne opcje. Ogólnie przy doborze obsady (przede wszystkim z perspektywy gatunków, ich ruchliwości, wymiarów dorosłych ryb, ale także możliwości utworzynia rewirów dla ryb terytorialnych) zwraca się uwagę na długość najdłuższego boku zbiornika (przy zbiornikach o wymiarach standardowych) . Z drugiej strony, przy doborze obsady Malawi często się mówi/pisze (well - m.in Wy piszecie ) "powierzchnia dna jest najważniejsza" Zastanawia mnie ten trade off (długość vs powierzchnia dna) z punktu widzenia doboru ryb - gatunków jak również liczby samców. Poddam kilka przykładów pod rozwagę a) standardowe 240 l (120x40x50) b) węższe (profilowane) 200 l również o długości 120 cm (120x 30-30-50 c) 360 l (120x50x60) d) "grubasek" 528 l 120x80x55 e) standardowe 450 l (150x50x60) f) standardowe 200 l (100x40x50) g) 250 l (100x50x50) Przykłady mają na celu jedynie ukazać co mam na myśli. Nie należy się do nich jakoś specjalnie przywiązywać. Ot, takie zbiorniki rzuciły mi się ostatnio w oczy. Szczególnie będą mnie tu ciekawić spostrzeżenia "głębokich" zbiorników, tzn głębszych niż standardowe o danej długości, np f) . Przykładowe stwierdzenia/ pytania które mnie nurtują: 1.Czy G jest dużo lepsze od F? (spodziewam się że jest .. trochę lepsze, ale standardowe 240 ( A) ) deklasuje oba te zbiorniki 2. Spodziewam się że różnica między A i B jest tak minimalna, że można ją zaniedbać, 3. Czy C da dużo większe możliwości względem A? 4. , Jak oceniać zbiorniki typu D? Czy dają porównywalne możliwości obsady ryb w komfortowych warunkach jak zbiornik E ? 5. Czy ktoś z Was miał zbiornik a'la D i byłby skłonny podzielić się wrażeniami z użytkowania? Z góry dzięki za podzielenie się waszymi spostrzeżeniami w temacie.
  13. Cześć @Falcowski -dzięki za odpowiedź. Nie odpisałem długo bo: a) byłem trochę zalatany, b) w miedzy czasie sporo sam poczytałem jeszcze, c) chyba główny powód- nie chciałem jako tutejszy świeżak być odebrany jako krytykujący słowa doświadczonego użytkownika, ale to co napisałeś w zacytowanym fragmencie jest sprzeczne z wiedzą którą jak narazie pozyskałem odnośnue oświetlenia LED. Podawanie siły oświetlenia w W miało sens w "średniowieczu" aka czasach gdy byałem pierwsze akwarium aka od po wojnie, do jeszcze kilka lat do temu, gdzie jako oświetlenie stosowano świetlówki T8 (ewentualnie trochę sprawniejsze T5)o zbliżonej efektywności. świecenia, z LEDami jednak jest zupełnie inaczej. W technologii led w ostatnich parunastu latach dokonał się ogromny postęp, a diody różnych generacji, wykonywane w różnych procesach mogą mieć zupełnie różne parametry. Mam nadzieje że linkowanie do zewnętrznych źródeł nie jest zabronione. Ten koleś twierdzi, że sprawność różnych typów diod acha się między 25-250 lumenów z wata. Mój research (przegląd danych prezentowanych przez producentów) wskazuje, że większość gotowych rozwiązań oferowanych dla akwarystyki charakteryzuje się efektywnością 100-150 lumenow z wata. To już dużo mniejsza rozpiętość, jednak nadal proporcja 2-3 to b spora rozpiętość. (widziałem też gotowe rozwiązania 40-50 l/W i rzekome 300 l/W, ale w pierwszym przypadku była to najtańsza tanizna, a w drugim był to zapewne "chińskie lumeny" ) Jest tu na forum masa majsterkowiczów, którzy sami przygotowują oświetlenie i inne akwarystyczne duperele, kują paski SMD XXYY i w zaależności od ego ile wynosi XX i YY (wymiary diod) ich parametry mogą być bardzo różne, nie wspominając o rozwiązaniach sprzed kilku lat
  14. @Falcowski - bardzo dziękuje za rzetelną odpowiedź. Podsumowując: 1. nie kupować przewymiarowanego oświetlenia. 2. Raczej można wybierać używane oświetlenie led. Zakładam również że sugerowane w kilu miejscach 30-70 lumenów na litr sugerowane jest raczej do zbiorników towarzyskich/ roślinnych, a pyśki zadowolą się i będą się pięknie prezentować przy słabszym oświetleniu?
  15. Cześć wszystkim:) Po parunastu (przypuszczam że koło 11nastu) latach rozważam powrót do akwarystyki. Odświeżyłem nieco swoje informacje, odkopałem stare numery magazynu akwarium z piwnicy, pozgłębiałem youtube polsko i anglo języczny, wreszcie poczytałem źródła pisane. Myślę że w 80% moich zapytań polskojęzycznych do wujka google (niekoniecznie dotyczących pyszczaków) kierował mnie do Was, więc albo jako forum macie doskonałe SEO, albo jesteście najbardziej aktywnym polskim forum akwarystycznym. ;D Zbiornik Malawi jest tutaj jedną z fantazji, ale nadal się edukuje w tym zakresie i nie wykluczam start od jakiś łatwiejszych pielęgnic. Sądziłem że w pierwszym temacie zagadam do Was na temat adekwatnych filtrów lub obsady zbiornika, ale im dłużej w tym temacie czytam, tym bardziej jestem przekonany, że najpierw muszę sobie zrobić porządnego excela z poszczególnymi parametrami który prawdę mi powie, a dopiero potem będę Was pytał o niuanse których sam nie mogę znaleźć. Temat z zakresu akwarystyczna elektroda, ale może któryś z Was zna odpowiedź. :D Przechodząc do meritum 1. Jaka jest szacunkowa żywotność belek LED? 2, Rozważmy belkę LED ze sterownikiem, np Juwel helialux spectrum . To są bardzo mocne belki, które przy maksymalnej mocy zużywają dośc sporo prądu, a pyszczaki (i wiele innych ryb) nie potrzebują aż tak mocnego oświetlenia Czy w przypadku skręcenia mocy belki (strumienia światła przez sterownik) jej prądożerność również spada o +/- (raczej minus, ale jak duży) o 50%? Nie chciałbym w powrót do akwarystyki od razu angażować grubych tysięcy, więc przeglądam rynek sprzętu używanego i stąd również pytanie o żywotność diod led (aka o sensowność kupna sprzętu używanego mającego X lat). Znalazłem informację o 50 tys h, więc przy 12 h świeceniu belka powinna mieć żywotność przekraczającą 11 lat. Są to jednak dane (jak mniemam) dla diod pracujących w idealnych warunkach (przede wszystkim temperaturze), więc pytanie- o ile należy skorygować ten parametr dla oświetlenia akwarystycznego pracującego pod pokrywą? O połowę? Any quess?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.